Üyelerimiz :)

12 Nisan 2013 Cuma

İstanbul Hatırası

Site adminiyim lakin 2. paylaşmımı yapıyorum :) 

Okuduğum bu kitabı çok fazla değerli olan ziyaretçilerimiz için paylaşayım dedim. Kitap basit, türk yazar, öyle yabancı isimler John'muş Jack'miş falan yok :) Ahmet Ümit'in yazdığı İstanbul Hatırası'ndan bahsediyorum. Sultanı Öldürmek diye bir romanı daha var lakin o bana sıkıcı geldi. Çok fazla aşk meşk var onda :) Bu kitap biraz daha dedektiflik, polisiye üzerine. Ancak kurgusu çok ilginçtir ki şaşıracaksınız. Eğer olur da merak edip okuyacağım diyen varsa tek istediğim kitap bitmeden arkasından katili öğrenmesin zevki kaçar :) Neden? Çünkü katil hiç beklemenmedik biri(leri) çıkacak. Neyse konusuna gelince biraz tarihi bir yanı da var. Özellikle İstanbul tarihi. Bizans dönemi veya daha öncesi. Topkapı Sarayı'nın güzel müdiresi Leyla, cinayetlerde Nevzat Başkomiser'e yardım ediyor. Bu trajik cinayetlere yardım eden diğer üç isim de başkomiserin yardımcıları Ali ve Zeynep komiser. Evet, üçüncü isim ise Nevzat Başkomiser'in eşi Evgenia. Maneviyat açısından önemli bir destek oluyor bizim başkomisere. İstanbul'da işlenen ve ardı arkası kesilmeyen bu cinayetler sonunda bir çözüme kavuşacak ama nasıl? Zorluklar yanılmalar yanlış kişiyi yakalamalar.. Her zaman Sharlock Holmes gibi bir sonuca da varılmıyor. İyilerin de bazen kaybettiği bir roman bu. Ben çok beğenerek okumuştum. Hem tarihi hem polisiye. Bunlardan iyi bir sonuç çıkıyor bence. Oje olmadığı için rahat rahat gevşek gevşek yazdım tanıttım kitabımı. İyi okumalar... :)






Dipnot: Resim azıcık bozuk ama zaten idare edersiniz söylememe gerek yok :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder